4 Ekim 2010 Pazartesi

Mutluluk Projesi Başlıyor...

Yılımız bugüne kadar öyle böyle geçti ama böyle götürmeyelim dedim. Zira yılbaşı, aybaşı, haftabaşı, Pazartesi, ayın 15’i değil ki aslolan.. Hep konuşuyoruz ya, ŞİMDİ ve BURADA OLuyor herşey..
Bu nedenle ben de bu yıl bir değişiklik yapalım diye düşündüm. Niye bekliyoruz ki 1 Ocak gelsin diye?
Serde muhasebecilik var biliyorsunuz, muhasebede “hesap dönemi” kavramı vardır. Hesap dönemi firmaların çoğu için 1 Ocak’ta başlar ve 31 Aralık’ta biter.. Yeni yıl için planlar, bütçeler yapılır; politika değişiklikleri konuşulur, kimi hesap kalemleri için yeni yılda atılacak adımlar yıl bitmeden belirlenir. Tıpkı bizlerin yeni yıl planlarımız gibi...
Bazı firmalarda ise “özel hesap dönemi” geçerlidir. Mesela onların yeni yılı 1 Ekim’de başlar ve 30 Eylül’de biter..
Ben de özel bir yılbaşı tarihi belirledim: 1 Kasım 2010.. Bugünden tezi yok, klasik yılsonu şarkımız “haydi eller havaya, planlar yazılsın tahtaya” çalmaya başlıyor.. :)
Bir projeye başlıyoruz.
Bu projenin adı “Mutluluk Projesi”...
Belki bazılarınız çoktan okudu bile Gretchen Rubin’in kitabını, belki kiminiz adını bile duymadınız. Olsun..
Kitap aslında 12 ay boyunca süren bir dizi çalışmadan oluşuyor.. Bense bu çalışmaları Kasım ve Aralık aylarında şöyle bir derleyip toparlayalım ve yeni yıla süper girelim istedim. İlk çalışmamız 2 aylık olacak, 1 Kasım’da başlayacak ve 31 Aralık’ta “Hayal Tablosu” çalışması ile bitireceğiz. Sonrasında isteyenlerle yıl boyunca da devam edeceğiz.
2 grup halinde çalışacağız:
İlk grup Ankara’da oturanlar için: Katılımcıların durumuna göre haftasonu gündüz ya da haftaiçi bir akşam buluşup grup çalışması yapacağız. İkinci grup ise buluşma imkanı olmayan Ankara içi ve dışındaki herkesten oluşacak. Ankara grubunun bir araya gelip birbirlerini motive etme ve gerektiğinde birazcık da dürtükleme şansının olduğunu söylememe gerek yok sanırım :) 2. Grup ise bir yahoo grup üzerinden çalışmalarını sürdürecek.
Bu çalışmada yeni bir gruba üye olmanın yaratacağı mutluluk, motivasyon ve aidiyet duygusunu kullanacağız:
• Kararlarımızı netleştirip ölçülebilir hale getireceğiz,
• Düzenli olarak biraraya gelip birbirimizle bağlantıda olacağız,
• Bizimle aynı yolda yürüyen yeni arkadaşlarımız olacak,
Bütün bunlardan mutlu olacağız,
• Bu arkadaşlarımızın enerjisiyle 1 + 1 > 2 olduğunu görüp oluşacak sinerjiye şaşıracağız :),
• Onların yaptıkları ve söylediklerinden aşka gelip projemize daha sıkı sarılacağız,
• Bizimle aynı dertten mustarip insanların olduğunu görüp yalnız olmadığımızı fark edeceğiz,
Bütün bunlardan mutlu olacağız,
• Fikirlerimizi paylaşıp cesaretleneceğiz, hiç düşünmediğimiz çözümleri keşfedeceğiz,
• Birbirimizi destekleyeceğiz,
• Eğleneceğiz,
Bütün bunlardan mutlu olacağız….. :)
Gretchen Rubin’in dediği gibi:
“Başka insanları mutlu etmenin en iyi yollarından biri kendinizi mutlu etmektir;
Kendinizi mutlu etmenin en iyi yollarından biri başkalarını mutlu etmektir.”
Nasıl da besleyici bir döngü farkında mısınız?
Şimdi sizlerden ricam bana hangi grupta yer almak istediğinizi bildirmeniz.. Bu arada sorularınız olursa ncigdematabey@gmail.com adresine yazabilirsiniz..
Mutlu olmak hepimizin hakkı ve biz mutlulukların en kocamanına layığız!.. :)
Sevgimle kucaklarım… :)

7 yorum:

mariposa dedi ki...

Merhaba, projeniz ilgimi çekti, Ankarada oturuyorum ama bebeğim olduğu için hafta içi katılmam mümkün değil, buluşma programınız belli olduğu zaman ben de katılıp katılamayacağımı belirtirim. Yani en kötü ihtimalle yahoo grubunuza üye olmak isterim.:) İyiçalışmalar...

ilahi tatlar dedi ki...

daha düşünmekteyim
büyük ihtimal
ev grubuna katılacağım..:)

Esin (Huysuzbalık) dedi ki...

2. gruba katılabilir miyim ben de. Ereğlide olduğumdan gelemeyeceğim malesef ilk gruba. Şimdiden heyecanlandım. Sevgiler...

Brajeshwari dedi ki...

ben bu Ankaradaki gruba, geldigim zaman pasta yemeye dahil olacagim :)

takipteyim..

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Ben varim... :-))

Adsız dedi ki...

ben de varım yahoo grubuna katımaya. kucak dolusu sevgıler cıgdem hanım (ayse-ıstanbul)

Monçiya dedi ki...

kitabın son ayındayım ve evet ben de varım:)) ankara-öznur