4 Ağustos 2009 Salı

40...


Elif Şafak’ın “Aşk” adlı kitabında Aziz, Ella’ya yazdığı mektupta şöyle diyor:

“Doğumgünün kutlu olsun. Hem erkekler hem kadınlar için “kırk” en güzel yaştır. Bence kırk sayısı tılsımlıdır.

Boşuna değil, Nuh Tufanı kırk gün sürdü. Sular heryeri kapladı ama aynı zamanda bu topyekun yıkım, birikmiş tüm kirleri sildi ve hayata yeniden başlama fırsayı verdi. İslam tasavvufunda kırk sayısı bir mertebe aşmak için sarf edilen zamanı, manevi uyanışı temsil eder. Bilincin 4 temel safhası vardır. Herbirinde on derece mevcuttur ki toplamda kırk eder. Hazreti İsa kırk gün kırk gece çölde çile çekti. Hazreti Muhammed peygamberlik çağrısını kırk yaşında işitti. Buda ıhlamur ağacının altında kırk gün tefekküre daldı. Ve tabii bir de Şems’in kırk altın kuralını unutmamalı.

Kırk yaşında insan yeni bir vazife üstlenir. Bence muhteşem bir yaşa vardın! Yaşlanmayı da sakın dert etme. Kırk öyle kudretli bir sayıdır ki, kırışıklıklar da saçındaki aklar da yanında cılız kalır.”

Bugün benim doğumgünüm..

Yaşadığım tüm olayların hayrını görmeyi,
karşıma çıkan tüm insanları oldukları gibi kabul etmeyi,
aldığım tüm dersleri hatırlamayı,
tüm bunlara şükretmeyi,
çokken hiçleşmeyi,
hiçken çoğalmayı,
sevginin önemini,
hizmetin sorumluluğunu,

40 yaşımla birlikte daha iyi özümsediğimi hissediyorum..

Geçen sene de yazdığım gibi, benim bugünkü ben olmamda katkısı olan herkese teşekkür ederim. Hayatıma bir şekilde dahil olan, hayatlarına bir şekilde dokunmama izin veren herkesin varlığına şükürler olsun.

Ve de özü: Hamdım, pişiyorum... :)

Sevgimle kucaklarım.. :)

14 yorum:

Adsız dedi ki...

canım ablacım,
doğum gününü kutluyorum.iyi ki varsın ve benim ablamsın!
sevgilerimle
çağla

guguk kuşu dedi ki...

mutlu yıllar çiğdemcim.

Tibet'in annesi dedi ki...

Çiğdemcim, yeni yaşın kutlu olsun.
Tüm dileklerin gerçek olsun.

Seni tanıdığım için şükürler olsun :)

Mutlu yıllar...

Kağıttan Gemiler dedi ki...

Sevgili Çiğdem hanım,
Doğum gününüz kutlu olsun.
Selamlar

Anne İş'te dedi ki...

Mutlu yıllar dilerim ve bir önceki postunuzun cevabı;ben mutlu olmayı seçtim:)))

Adsız dedi ki...

:))Yüreğindeki tüm güzellikler ,dilekler yeni yaşında seninle olsun çiğdemcim .

öpüyorum

owl dedi ki...

doğum günün kutlu olsun canım :) nice güzel senelere...

Belgin dedi ki...

Cigdemim, dogum günün kutlu olsun:) Sana mutlu, huzurlu, saglikli ve doya doya, tadina vararak yasanmis uzun bir hayat diliyorum canim:)
Iyi ki dogdun Cigdemcim, seni seviyorum, sarilip öptüm güzel yanaklarindan:))

Baturhan dedi ki...

Seni seviyorum canımın canı, doğum günün kutlu olsun.

Brajeshwari dedi ki...

Bende Seni seviyorum :) doğum günün kutlu olsun Cigdemcimmm...

Beril dedi ki...

Canımcım... Bugün kocamın da doğumgünü, onun da 40 yaşına girdiği gün... hem senin hem de kocamın doğumgününü kutluyorum. Her ikiniz de bana sevmyi öğrettiniz.. Her ikinizi de çok seviyorum...

Handan Demiralp dedi ki...

Sevgili Cheetos'umuzun 40'ını sevinçle ve sevgiyle kutluyoruz:) Öpücüklerle... Daha nicelerine...

Nilambara dedi ki...

Sadece 40 değil, 40lı yılların tümü harika... MUTLU 40LAR :))

ben de seni seviyorum ve sevgimle kucaklıyorum... :)

diyalogyemekleri dedi ki...

dogum günün kutlu olsun..bu yaşın sorumluluğunu idrak etmek zor olsa da sen çoktan kavramıssın gibi..slmlar