14 Şubat 2009 Cumartesi

Sevgilim Desen Bana... :)

Pek sevgili bir gün yaşamaktayım bugün..
İlkin kendimi sevdim: Sabah gidip güzel bir masaj yaptırdım, oh pek bi rahatladım; hele sırtım bi güzel oldu, yumuşadı, boynumun gerginliği de gitti; pamuk gibi oldum.. Seviyorum ben bu bedeni, kaşımı gözümü, tüm organlarımı, minik ayaklarımı, ellerimi: Annem el parmaklarımıza ad verdiğimiz oyun oynatırdı bize küçükken: "Baş parmak, badi parmak, orta direk, hacı kızı, gül bebek" diye, bilir misiniz siz de? Severim ben bu gül bebekleri de..

Sonra kuaföre gidip fön çektirdim, saçlarım bu ara çoğalmaya başladılar, fön çekilince yeni çıkan kısalar aralardan pıtladı, eskiden olsa kızardım; seviyorum saçlarımı da uzunu kısası, siyahı beyazıyla..

Dönüşte akşamdan kalma karnıbahar salatasını yedim afiyetle, seviyorum karnıbahar seni, üstüne doğradığım kırmızı biberleri de..

Sıra geldi bilgisayarı açıp, okuyup da cevap yazamadıklarıma:

Sevgili Nilambara beni mimlemişti ya geçenlerde, ee artık yazmalı; yakınımdaki ilk kitabı hem ona hediye olsun, hem de bana ders olsun niyetiyle kütüphaneden gözlerimi kapatıp seçtim: Mark Goulston ve Philip Goldberg ortaklaşa yazmışlar: Kendi Yolunuzdan Çekilin.. 161. sayfada "korkunun hayatınızı yönetmesine izin vermek" başlıklı yeni bir bölüm başlamış. 5. cümle yerine oyunbozanlık yapıyor ve 1-4. cümleleri yazıyorum :)

1. Franklin Roosevelt'in bir sözü, diyor ki; "Korkmanız gereken tek şey, korkunun ta kendisidir."

2-4 ise Eleanor Roosevelt'den; "Yüzünüzde korku ifadesiyle bakmaya son verdiğiniz her tecrübeden güç, cesarte ve güven kazanırsınız. Kendi kendinize şunu söyleyebilirsiniz: Bu dehşeti yaşadım. Onun peşinden gelecek şeyi de karşılayabilirim."

Bana çok şey ifade etti bu sözler, bunları okumama vesile olduğun için sağol sevgili Nilambara; yeni yaşın kutlu, gözlerin hep mutlu OLsun :)

Blog dünyasından tanıştığım 2 güzel yürek, sevgili Ful Yaprakları ve sevgili Mehtap sevdikleri bloglar arasında blogumu göstermişler, sevgili bir güne mutluluk kattılar. Şimdi benim de seçim yapıp ödül vermem gerekiyormuş.. Bakın Cemal Süreya ne demiş:

"Seni bir kere öpsem ikinin hatırı kalıyordu,
İki kere öpeyim desem üçün boynu bükük..."

Sevgili Mehtap ve Ful Yaprakları'na, okuduğum diğer blog arkadaşlarıma, bloguma yorum yazan tüm sevgili dostlara hayatımın bu döneminde yoluma çıktıkları, almam gereken dersleri anlamama / farkına varmama yardımcı oldukları için teşekkür ediyorum, sizi seviyorum! :)

Geçen yıl sevgililer gününde bir yazı yazmıştım, demiştim ki:

"Sevgiliyle, eşle, çocukla, kucaktaki kediyle, saksıdaki çiçekle, en sevdiğimiz koltukta bir bardak çayla kendimizle, herkesle ve herşeyle sevgi ve uyum içinde olduğumuz sürece hergün sevgili bir gündür.. Pastası, çiçeği, çikolatası, mumu, müziği de bi hoşluk katar katmasına da en güzeli sıcak bir sözdür derim ben, “yere düşen bir tel saçına kıyamam” diyen..."

Bu sene de farklı bir şey düşünmüyorum aslında, yalnız şunu eklemek istiyorum: Biz kendimizi sevdik mi, herkes ve herşey öyle sevgili ki.. Seni seviyorum sevgili... :)

Ve yine Cemal Süreya'dan mısralarla bu yazı burda biter:

"Şimdi sen kalkıp gidiyorsun. Git.
Gözlerin durur mu onlar da gidiyorlar. Gitsinler.
Oysa ben senin gözlerinsiz edemem bilirsin."

Sevgimle kucakladım herkesi... :)

(fotolar: 1. 2006 yılından, Baturhan çekmişti,
2. Sevgili Handan'ın Ankara'daki kedilerinden ikisi, ben çekmiştim.
3. GAP gezisine Amerika'dan gelip katılan sevgili Şule'nin objektifinden; Gaziantep'te kaldığımız otel)

12 yorum:

Brajeshwari dedi ki...

happy sevgililer günü sana da Cigdemcim..ne güzel yazmissin yine sevgi sevgi böyle...

öperim.

Mehtap P.G dedi ki...

Cok sevgili bir yazi olmus.. cok severek okudum..
bu arada "ben korkmaktan korkuyorum en cok" diye yazdigimda, Roosvelt'in bu sozu soyledigini bilmiyordum.. bu konuda bana ettigin yardim cok kiymetli biliyorsun degil mi?
sevgili "sevgili" arkadasim..

UFUK ÇİZGİSİ dedi ki...

Kıyamadıklarınız, size kıyamadığı zaman sevgi tam oluyor gibi...

guguk kuşu dedi ki...

Bende seninle tanıştığım için mutluyum. Bana çok güzel bir dua öğrettin, tam gözümün karşısına astım onu. Sana çok teşekkür ederim. tüm günlerin güzel olsun. Masaj çok iyi fikir....İyiki aklıma getirdin.Bir insanın kendine verebileceği en güzel hediyedir.

Handan Demiralp dedi ki...

Oralet ve Meteor:) Artık aralarında uzak mesafeler olsa da bu iki canın fotoğrafından ne katıksız, ne sade, ne saf bir sevgi tütüyor. Gözüne, gönlüne, eline, varlığına sağlık sevgili arkadaşım. Kucaklıyorum buralardan...

Handan Demiralp dedi ki...

Yâhû; ben artık hayatımdan gelip geçen kedi canları da birbirine karıştırır olmuşum! Daha iyi bakınca gördüm ki; bunlar Somon ve Mercimek, bizim lojmanda çekilmişti bu kare. İkisi de halen Ankara'da bu canların yani, Allah Allah, zihnim yorulmuş olsa gerek, ne denir ki? :) Bunun sonuna da sevgi eklenir ve gülümsenir...

Basak dedi ki...

Cheetos'çuğum ben de seni seviyorum, kucaklıyorum

UFUK ÇİZGİSİ dedi ki...

Ziyateriniz için teşekkür ederim.

guguk kuşu dedi ki...

Ödüllendirildiniz, kutluyor ve bekliyoruz.

Nilambara dedi ki...

Çiğdem'ciğim, ben son zamanlarda hep rötar yapıyorum, yine geç kaldım :)

GAP gezisindeki resminizi çok sevdim, şahane, çok şey anlatan, çok konuşan bir resim...
Hergünümüz "sevgililer günü" ama buna en çok anlam katan Bayan ve BayKuş'ları sevgiyle kucaklıyor ve kutluyorum.

"Korkmanız gereken tek şey, korkunun ta kendisidir." Çok güzel... cevap ta çok güzel... doğuştan sahip olmadığımız sonradan öğrenilen tek duygu "korku" en büyük prangamız, yaşamı engelleyen...

Ve tekrar çok teşekkürler Çiğdem'ciğim, senin de gözlerin hep mutlu ve sevgi dolu olsun :)
Sevgilerimle,

Eda dedi ki...

Sevgi hep sizi sarmalasın :) Resme bayıldım, akvaryumun önündeki ;)
öptm...

Adsız dedi ki...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!