1 Ağustos 2008 Cuma

Güneş Tutulması...

İlkokulda Fen Bilgisi dersinde Güneş Tutulması anlatılırken, olayın astrolojik tarafını bilmiyordum tabii ki.. Zamanla bu konuda birşeyler öğrenmeye başladıkça olayın Ay’ın Güneş ile Dünya arasına girmesinden daha fazla bişey olduğunu anladım. Aslında temel olarak Güneş tutulması dediğimiz olay, Ay yeniay halindeyken Güneş, Ay ve Dünya’nın aynı doğrultuda olması.. Bu da yılda en az iki, en çok 5 kez gerçekleşiyor. Ay’ın Dünya'ya yakınlığına bağlı olarak Güneş üzerinde kapattığı alan da tutulmanın tam, halkalı veya parçalı tutulma olmasını sağlıyor.
Gelelim bugünkü tutulmaya.. 1 Ağustos’ta yeniayda, Aslan burcunda Güneş Tutulması var. Bi defa Güneş tutulması yeniayda gerçekleştiği için yeni başlangıçlar demek, ayrıca da Güneş Aslan burcunun yöneticisi olduğu için kendi burcunda tutulmuş oluyor.. Bu an aynı zamanda yeni
enerjilerin bütünleşmesi için güçlü ve önemli bir zaman.. 8 Ağustos ta yeni enerjiler anlamında önemli ve güzel birgün.. Tutulmanın Aslan, Akrep, Kova ve Boğa burçları için büyük değişimler getireceğini söylüyor astrologlar.. Ben bu konudaki tüm yazılanları anlayacak teknik bilgiye sahip değilim maalesef; ancak eski çağlardan beri Güneş Tutulmasının iyi sayılmadığını, geçen zaman boyunca yaşanan olayların da Tutulmayı izleyen 1 yıl içinde önemli olayların olduğunu gösterdiğini düşününce, tutulmanın bütünün hayrına gerçekleşmesini diliyorum.
Tutulmanın yaratacağı gerginlik ve olumsuzlukları sakince ve sükûnetle atlatmaya; eski ve artık ömrünü doldurmuş şeylerin yenilere yol açmasına ve özellikle de benim burcumda gerçekleştiği için bana da yeni başlangıçlar getirmesine niyet ediyorum.. :)

2 yorum:

Brajeshwari dedi ki...

Bende niyet ediyorum..:)

Akli başına sonradan gelip, öncünün arkasindan bende böyle düşünyordum diyen kıyakçılar gibi oldum ama..

Sevgiler benden...

Cheetos dedi ki...

aşkolsun olur mu hiç öyle şey sevgili Brajeshwari...
ben de senin kaç yazına "bence de öyle, katılıyorum..." filan demedim mi..
ben buna "hatırlamaya vesile olmak" diyorum, çok şık ve yumuşak bir geçiş oluyor.. :)))

sevgimle..