25 Ekim 2007 Perşembe

Savaşa Hayır Değil "Barışa Evet"

Yıllar önce asker olan babam yurdumun doğu ve güneydoğu illerinde görev yaparken, daha yakın bir geçmişte ise erkek kardeşim bir askeri doktor olarak Şırnak’ta görevli olup kuzey Irak’ta operasyonlara katılırken telefon bizim için çok önemli bir iletişim aracıydı.. Beklenmedik bir anda çalsa heyecanla yüreğimiz hoplar, beklesek de çalmazsa kuşkuyla içimiz yanardı. "Operasyona gidiyoruz bikaç gün aramam, merak etmeyin " lafı o bikaç günü yaşanmaz kılmaya yeterdi.. Şükür ki sağ salim hayırlısıyla döndüler..

Ama dönmeyenler var henüz ve de hiç dönemeyecek olanlar…

Handan’ın blogunda "Acıtmak" yazısını okuyunca içim acıdı benim de.. (http://www.tirmikizi.blogspot.com/) "Ölüm nerden gelirse gelsin, anaları ağlatıyor.. ", ne kadar doğru.. Ve de ateş düştüğü yeri yakıyor..
Oturduğumuz apartmanda tüm daireler pencerelerine bayrak asmışlar, eşime "biz de asalım" dedim. Bayrak asmakla, ışık kapatma eylemi yapmakla, araç konvoyu oluşturup korna çalmakla acılar dinmez elbet, bu savaş hali bitmez.. Bundan sonrası politikadır, tamam.. Ben de Çiğdem olarak kendi kişisel tepkimi son günlerde üyesi olduğum gruplarda da sıkça rastladığım, Handan’ın da yazdığı gibi "savaşa hayır değil, barışa evet" sözüyle vermek istiyorum.. "Savaşa hayır" deyip savaşa odaklanıp onun enerjisini artırmayalım, "barışa evet" diyelim, olumluya, iyiye – güzele yükleyelim enerjimizi; düşmanlığı değil kardeşliği, nefreti değil sevgiyi besleyip büyütelim gönüllerimizde..

Korku değil sevginin enerjisi bizi mutlu eder; kalabalık yerlerde bomba patlar endişesi taşıyıp tedirgin olmayı değil, keyifle gezmeyi istiyorum ben. Yurdumun her şehrinde huzurla gezmeyi diliyorum… Sonrası iyilik güzellik…

2 yorum:

berrin açılmış dedi ki...

evet
bende barışa evet diyorum

Handan Demiralp dedi ki...

Canım Çitos'çuğum; her zamanki pozitifliğinle yazdığın bu içten yazıdaki duygularına aynen iştirak ediyor ve gönül huzuru içinde gidip gelmenizi diliyorum. IKEA turunuzda beni de aklınıza getirin, eminim çok keyifli olacak:) Herşeyin olumlu olanına niyet ediyor ve selâm gönderiyorum pistanlarımla birlikte...