3 Eylül 2007 Pazartesi

Dönüşüm Oyunu

30 Ağustos resmi tatil olunca 31’inde de ben izin alıp 4 gün tatil yapayım dedim. Perşembe akşam annem ve kardeşlerimi yemeğe çağırdım.. Cumartesi de eşimin annesi ile kardeşi ve eşi yemekte bizimleydi.. Sürekli yemek pişiriyorum yani.. :) Bu son iki yemekte ilk kez denediklerim yeşil mercimekli erişte çorbası ve patlıcanlı vezir kebabıydı; diğerleri zaten bildiğim ve yaptığım yemeklerdi, klasik işte: Zeytinyağlı fasülye, pirinç pilavı, patlıcan salata, yoğurtlu kabak, çıtır pane harçlı tavuk, mantar sote... filan.. Bi de hazır kekle pasta yaptım, özellikle dinlendikten sonra gayet güzel olmuştu, çok kolay üstelik: Kekin dilimleri sütle ıslatılıyor, iki dilimin arasına kremalı bisküvi ve biskrem irice ezilip sütle karışıtırılıp harç yapılarak konuyor. Üstüne süt, şeker, un ve yumurta ile yapılan krema konuluyor ve antep fıstıklarıyla süsleniyor, ıııımmm nefis, nefis...

Perşembe aynı zamanda kişisel bi gündü, Deniz’le “dönüşüm oyunu” oynadık; çok etkileyici idi.. Deniz aslında biyolog, ekoköylerle ilgili çalışmaları var, aynı zamanda da kişisel ve spiritüel gelişim konuları ile ilgileniyor ve halihazırda da ODTÜ’nün düzenlediği “Uluslararası Sürdürülebilir Yaşam Çalıştayı” projesi için çalışıyor, ordaki eğitmenlerden biri:
http://itl.ceit.metu.edu.tr/tbm/Activities.aspx?index=2531calistay

Dönüşüm oyununa dönecek olursak, bu ciddi bir farkındalık çalışması ve kendi kendini keşfetme yolculuğu.. Yaşamımızda açık olmayan, çözemediğimiz, olanı göremediğimiz bir konudaki kişisel engellerimizi, güçlü yönlerimizi ve amaca ulaşmak için atabileceğimiz adımları görme, değişiklik yapma ve dönüştürme fırsatı sunuyor. Oyun yaşamımızın küçük bir versiyonu gibi. Kalıplarımızı tekrar deneyimlemeden dersler alabilme ve dönüştürme imkanı yaratıyor. Farkındalığımızı artıran kısa bir yol gibi düşünebiliriz yani...
Oyuna gelmeden önce kişisel oyun hedefinizi yazılı bir cümle halinde hazırlıyorsunuz. Hayatınızda şu anda yaşamakta olduğunuz ve bu oyunu oynayarak çözmek istediğiniz bir kişisel konu seçiyorsunuz. Oyunda yaşanan deneyimler; odaklandığınız konuya ilişkin açıklık, anlayış ve geribildirim sağlıyor; yeni yollar görmeye yardımcı oluyor. Ama oyun geleceğe ilişkin tahmin vermiyor, fal yada tarot benzeri birşey değil yani; o nedenle evet / hayır cevabı almak da mümkün değil.. Ama başarılı bir kişisel gelişim çalışması..
Bu oyunda ben gerçekten önemli farkındalıklar kazandım, şimdi de bunların neticelerini hayatıma geçirmeye niyet ediyorum..

Hiç yorum yok: